Film

Scenariusz - część 2: o czym? Problem i przesłanie

11 mar 2024

Typewriter

Jedną z głównych funkcji Strady jest wchodzenie w interakcje wszystkich uczestników procesu produkcyjnego. Scenariusz jest jego elementem. Wyobraźmy sobie, jak może wyglądać praca w Stradzie: określanie z zespołem oraz klientem problemu
i przesłania w budowanej historii.

Początkiem jest ustalenie, o czym piszemy? Klient określi potrzebę, być może – wizję. Naszym zadaniem jest wsparcie pomysłu
i wyznaczenie kierunku pracy. Kluczem do sukcesu jest intelektualny i emocjonalny trzon opowieści. Na nim zawisną wszystkie elementy, które zbudują spójny przekaz z przesłaniem.

Dlaczego lubimy oglądać filmy?

Życie jest przypadkowe, nieuporządkowane. Wydarzenia w nim przeplatają się chaotycznie, często docieramy w ślepy zaułek, z którego musimy wycofać się, szukać nowych dróg i rozwiązań. Bierzemy udział w historii, którą widzimy z własnej perspektywy
i tylko w określonym zakresie. Codzienność wyznacza horyzont zdarzeń: te poza nim są dla nas w danej chwili niedostrzegalne.

Kino pokazuje uporządkowaną opowieść. Jej elementami mogą być przypadek i nieprzewidywalność, ale zaplanowane przez scenarzystę w celu zbudowania akcji. Całość jednak ma sens i zmierza do finału. Film może być odbiciem naszej osobowości,
a z bohaterami możemy utożsamiać się jako z obiektami naszych marzeń i wyobrażeń o sobie lub ludziach z naszego otoczenia.

Dotyczy to zarówno filmów pełnometrażowych, jak i krótkich form oraz reklam. Te ostatnie pokazują w sposób szczególny świat harmonii, by spotęgować nasze marzenie o uczestniczeniu w nim. Metodą do osiągnięcia tego celu jest skorzystanie z obietnicy, że reklamowany produkt lub usługa włączą nas do krainy przewidywalności i zadowolenia.

Uczuciowo o konkrecie

Kiedy rozpoczynamy pracę nad produkcją, pojawia się pierwsze pytanie: o konkret, czyli – o czym będzie opowieść? Klient lub scenarzysta jako pomysłodawcy od razu powinni wiedzieć, co odpowiedzieć na to pytanie. Informacji można udzielić w prostym przekazie, np. „pycha kroczy przed upadkiem”. Ta myśl wiodąca przyświecała choćby producentom ekranizacji historii pary przestępców: Bonnie Parker i Clyde’a Barrowa. Choć film Penna Arthura przedstawia wydarzenia z życia prawdziwej pary przestępców z lat 30., to sednem jego jest właśnie motto: przyjęty stylu życia pociąga za sobą nieuchronne konsekwencje.

Odpowiedzią na pytanie o przesłanie może być też przekaz „nasz towar pomaga utrzymać zdrowie”. Sensem produkcji reklamowej będzie ludzkie dążenie do dbałości o dobry stan organizmu. Produkt będzie głównym bohaterem, a zbudowana wokół niego opowieść będzie wzbudzać u odbiorcy silne uczucia. I tak, jak historia o Bonnie i Clyde obfituje w adekwatne do postaci zwroty akcji, tak przedstawienie danego wyrobu powinno być tożsame z jego cechami i przeznaczeniem.

Przesłanie w scenariuszu

Wyobraźmy sobie, że do naszej firmy zgłasza się producent wody mineralnej. Logujemy się w Stradzie, zapraszamy do naszego grona zleceniodawcę, zakładamy Nowy Projekt i zaczynamy określać przesłanie historii. Jej celem będzie pomoc w zbudowaniu marki na rynku zdrowej żywności. Ktoś zapyta: o czym będzie produkcja? Ktoś odpowie: o wodzie. Błąd! Woda mineralna będzie bohaterką, ale najważniejsze będzie przesłanie: „żyj zdrowo – nasza woda w tym tobie pomoże”. Pojawią się postacie, które zbudują historię wokół naszej bohaterki. Z jednej strony będą one na tyle podobne do przeciętnego widza, żeby mógł się z nimi utożsamić, a z drugiej – pokażą realną poprawę jakości życia w zdrowiu dzięki prezentowanemu produktowi.

Nie pouczaj!

Przesłanie zawarte w prostym, zrozumiałym haśle jest podstawą dobrego scenariusza. Mylenie bohaterów z przesłaniem lub nazbyt skomplikowana myśl przewodnia mogą stać się wadami genetycznymi nowej produkcji. Kolejnym istotnym błędem stanie się pouczanie widza, np.: „masz żyć zdrowo, bo tak jest właściwie”. Każda opowieść, której autor jest przekonany o słuszności przekazu po prostu odstręcza. Pożądana jest argumentacja. To właśnie fabuła powinna być tak skonstruowana, żeby przekonać odbiorcę do tezy, np.: „większość masy człowieka, to woda – jej uzupełnianie produktem o właściwym pH i składzie mineralnym pozwoli utrzymać zdrowie, co przełoży się na dobrostan w wyniku lepszej jakości życia”.

Pisanie scenariusza, określanie przekazu, budowanie bohaterów i przykuwającej uwagę, budzącej emocje widza historii są kluczem do sukcesu. Ten warsztat warto wspierać dobrymi, użytecznymi narzędziami. Zespół Strady stara się dostarczać dobrą technologię
do zarządzania produkcją contentu i wspierać praktyczną wiedzą.

Film

Scenariusz - część 2: o czym? Problem i przesłanie

11 mar 2024

Typewriter

Jedną z głównych funkcji Strady jest wchodzenie w interakcje wszystkich uczestników procesu produkcyjnego. Scenariusz jest jego elementem. Wyobraźmy sobie, jak może wyglądać praca w Stradzie: określanie z zespołem oraz klientem problemu
i przesłania w budowanej historii.

Początkiem jest ustalenie, o czym piszemy? Klient określi potrzebę, być może – wizję. Naszym zadaniem jest wsparcie pomysłu
i wyznaczenie kierunku pracy. Kluczem do sukcesu jest intelektualny i emocjonalny trzon opowieści. Na nim zawisną wszystkie elementy, które zbudują spójny przekaz z przesłaniem.

Dlaczego lubimy oglądać filmy?

Życie jest przypadkowe, nieuporządkowane. Wydarzenia w nim przeplatają się chaotycznie, często docieramy w ślepy zaułek, z którego musimy wycofać się, szukać nowych dróg i rozwiązań. Bierzemy udział w historii, którą widzimy z własnej perspektywy
i tylko w określonym zakresie. Codzienność wyznacza horyzont zdarzeń: te poza nim są dla nas w danej chwili niedostrzegalne.

Kino pokazuje uporządkowaną opowieść. Jej elementami mogą być przypadek i nieprzewidywalność, ale zaplanowane przez scenarzystę w celu zbudowania akcji. Całość jednak ma sens i zmierza do finału. Film może być odbiciem naszej osobowości,
a z bohaterami możemy utożsamiać się jako z obiektami naszych marzeń i wyobrażeń o sobie lub ludziach z naszego otoczenia.

Dotyczy to zarówno filmów pełnometrażowych, jak i krótkich form oraz reklam. Te ostatnie pokazują w sposób szczególny świat harmonii, by spotęgować nasze marzenie o uczestniczeniu w nim. Metodą do osiągnięcia tego celu jest skorzystanie z obietnicy, że reklamowany produkt lub usługa włączą nas do krainy przewidywalności i zadowolenia.

Uczuciowo o konkrecie

Kiedy rozpoczynamy pracę nad produkcją, pojawia się pierwsze pytanie: o konkret, czyli – o czym będzie opowieść? Klient lub scenarzysta jako pomysłodawcy od razu powinni wiedzieć, co odpowiedzieć na to pytanie. Informacji można udzielić w prostym przekazie, np. „pycha kroczy przed upadkiem”. Ta myśl wiodąca przyświecała choćby producentom ekranizacji historii pary przestępców: Bonnie Parker i Clyde’a Barrowa. Choć film Penna Arthura przedstawia wydarzenia z życia prawdziwej pary przestępców z lat 30., to sednem jego jest właśnie motto: przyjęty stylu życia pociąga za sobą nieuchronne konsekwencje.

Odpowiedzią na pytanie o przesłanie może być też przekaz „nasz towar pomaga utrzymać zdrowie”. Sensem produkcji reklamowej będzie ludzkie dążenie do dbałości o dobry stan organizmu. Produkt będzie głównym bohaterem, a zbudowana wokół niego opowieść będzie wzbudzać u odbiorcy silne uczucia. I tak, jak historia o Bonnie i Clyde obfituje w adekwatne do postaci zwroty akcji, tak przedstawienie danego wyrobu powinno być tożsame z jego cechami i przeznaczeniem.

Przesłanie w scenariuszu

Wyobraźmy sobie, że do naszej firmy zgłasza się producent wody mineralnej. Logujemy się w Stradzie, zapraszamy do naszego grona zleceniodawcę, zakładamy Nowy Projekt i zaczynamy określać przesłanie historii. Jej celem będzie pomoc w zbudowaniu marki na rynku zdrowej żywności. Ktoś zapyta: o czym będzie produkcja? Ktoś odpowie: o wodzie. Błąd! Woda mineralna będzie bohaterką, ale najważniejsze będzie przesłanie: „żyj zdrowo – nasza woda w tym tobie pomoże”. Pojawią się postacie, które zbudują historię wokół naszej bohaterki. Z jednej strony będą one na tyle podobne do przeciętnego widza, żeby mógł się z nimi utożsamić, a z drugiej – pokażą realną poprawę jakości życia w zdrowiu dzięki prezentowanemu produktowi.

Nie pouczaj!

Przesłanie zawarte w prostym, zrozumiałym haśle jest podstawą dobrego scenariusza. Mylenie bohaterów z przesłaniem lub nazbyt skomplikowana myśl przewodnia mogą stać się wadami genetycznymi nowej produkcji. Kolejnym istotnym błędem stanie się pouczanie widza, np.: „masz żyć zdrowo, bo tak jest właściwie”. Każda opowieść, której autor jest przekonany o słuszności przekazu po prostu odstręcza. Pożądana jest argumentacja. To właśnie fabuła powinna być tak skonstruowana, żeby przekonać odbiorcę do tezy, np.: „większość masy człowieka, to woda – jej uzupełnianie produktem o właściwym pH i składzie mineralnym pozwoli utrzymać zdrowie, co przełoży się na dobrostan w wyniku lepszej jakości życia”.

Pisanie scenariusza, określanie przekazu, budowanie bohaterów i przykuwającej uwagę, budzącej emocje widza historii są kluczem do sukcesu. Ten warsztat warto wspierać dobrymi, użytecznymi narzędziami. Zespół Strady stara się dostarczać dobrą technologię
do zarządzania produkcją contentu i wspierać praktyczną wiedzą.

Film

Scenariusz - część 2: o czym? Problem i przesłanie

11 mar 2024

Typewriter

Jedną z głównych funkcji Strady jest wchodzenie w interakcje wszystkich uczestników procesu produkcyjnego. Scenariusz jest jego elementem. Wyobraźmy sobie, jak może wyglądać praca w Stradzie: określanie z zespołem oraz klientem problemu
i przesłania w budowanej historii.

Początkiem jest ustalenie, o czym piszemy? Klient określi potrzebę, być może – wizję. Naszym zadaniem jest wsparcie pomysłu
i wyznaczenie kierunku pracy. Kluczem do sukcesu jest intelektualny i emocjonalny trzon opowieści. Na nim zawisną wszystkie elementy, które zbudują spójny przekaz z przesłaniem.

Dlaczego lubimy oglądać filmy?

Życie jest przypadkowe, nieuporządkowane. Wydarzenia w nim przeplatają się chaotycznie, często docieramy w ślepy zaułek, z którego musimy wycofać się, szukać nowych dróg i rozwiązań. Bierzemy udział w historii, którą widzimy z własnej perspektywy
i tylko w określonym zakresie. Codzienność wyznacza horyzont zdarzeń: te poza nim są dla nas w danej chwili niedostrzegalne.

Kino pokazuje uporządkowaną opowieść. Jej elementami mogą być przypadek i nieprzewidywalność, ale zaplanowane przez scenarzystę w celu zbudowania akcji. Całość jednak ma sens i zmierza do finału. Film może być odbiciem naszej osobowości,
a z bohaterami możemy utożsamiać się jako z obiektami naszych marzeń i wyobrażeń o sobie lub ludziach z naszego otoczenia.

Dotyczy to zarówno filmów pełnometrażowych, jak i krótkich form oraz reklam. Te ostatnie pokazują w sposób szczególny świat harmonii, by spotęgować nasze marzenie o uczestniczeniu w nim. Metodą do osiągnięcia tego celu jest skorzystanie z obietnicy, że reklamowany produkt lub usługa włączą nas do krainy przewidywalności i zadowolenia.

Uczuciowo o konkrecie

Kiedy rozpoczynamy pracę nad produkcją, pojawia się pierwsze pytanie: o konkret, czyli – o czym będzie opowieść? Klient lub scenarzysta jako pomysłodawcy od razu powinni wiedzieć, co odpowiedzieć na to pytanie. Informacji można udzielić w prostym przekazie, np. „pycha kroczy przed upadkiem”. Ta myśl wiodąca przyświecała choćby producentom ekranizacji historii pary przestępców: Bonnie Parker i Clyde’a Barrowa. Choć film Penna Arthura przedstawia wydarzenia z życia prawdziwej pary przestępców z lat 30., to sednem jego jest właśnie motto: przyjęty stylu życia pociąga za sobą nieuchronne konsekwencje.

Odpowiedzią na pytanie o przesłanie może być też przekaz „nasz towar pomaga utrzymać zdrowie”. Sensem produkcji reklamowej będzie ludzkie dążenie do dbałości o dobry stan organizmu. Produkt będzie głównym bohaterem, a zbudowana wokół niego opowieść będzie wzbudzać u odbiorcy silne uczucia. I tak, jak historia o Bonnie i Clyde obfituje w adekwatne do postaci zwroty akcji, tak przedstawienie danego wyrobu powinno być tożsame z jego cechami i przeznaczeniem.

Przesłanie w scenariuszu

Wyobraźmy sobie, że do naszej firmy zgłasza się producent wody mineralnej. Logujemy się w Stradzie, zapraszamy do naszego grona zleceniodawcę, zakładamy Nowy Projekt i zaczynamy określać przesłanie historii. Jej celem będzie pomoc w zbudowaniu marki na rynku zdrowej żywności. Ktoś zapyta: o czym będzie produkcja? Ktoś odpowie: o wodzie. Błąd! Woda mineralna będzie bohaterką, ale najważniejsze będzie przesłanie: „żyj zdrowo – nasza woda w tym tobie pomoże”. Pojawią się postacie, które zbudują historię wokół naszej bohaterki. Z jednej strony będą one na tyle podobne do przeciętnego widza, żeby mógł się z nimi utożsamić, a z drugiej – pokażą realną poprawę jakości życia w zdrowiu dzięki prezentowanemu produktowi.

Nie pouczaj!

Przesłanie zawarte w prostym, zrozumiałym haśle jest podstawą dobrego scenariusza. Mylenie bohaterów z przesłaniem lub nazbyt skomplikowana myśl przewodnia mogą stać się wadami genetycznymi nowej produkcji. Kolejnym istotnym błędem stanie się pouczanie widza, np.: „masz żyć zdrowo, bo tak jest właściwie”. Każda opowieść, której autor jest przekonany o słuszności przekazu po prostu odstręcza. Pożądana jest argumentacja. To właśnie fabuła powinna być tak skonstruowana, żeby przekonać odbiorcę do tezy, np.: „większość masy człowieka, to woda – jej uzupełnianie produktem o właściwym pH i składzie mineralnym pozwoli utrzymać zdrowie, co przełoży się na dobrostan w wyniku lepszej jakości życia”.

Pisanie scenariusza, określanie przekazu, budowanie bohaterów i przykuwającej uwagę, budzącej emocje widza historii są kluczem do sukcesu. Ten warsztat warto wspierać dobrymi, użytecznymi narzędziami. Zespół Strady stara się dostarczać dobrą technologię
do zarządzania produkcją contentu i wspierać praktyczną wiedzą.

Film

Scenariusz - część 2: o czym? Problem i przesłanie

11 mar 2024

Typewriter

Jedną z głównych funkcji Strady jest wchodzenie w interakcje wszystkich uczestników procesu produkcyjnego. Scenariusz jest jego elementem. Wyobraźmy sobie, jak może wyglądać praca w Stradzie: określanie z zespołem oraz klientem problemu
i przesłania w budowanej historii.

Początkiem jest ustalenie, o czym piszemy? Klient określi potrzebę, być może – wizję. Naszym zadaniem jest wsparcie pomysłu
i wyznaczenie kierunku pracy. Kluczem do sukcesu jest intelektualny i emocjonalny trzon opowieści. Na nim zawisną wszystkie elementy, które zbudują spójny przekaz z przesłaniem.

Dlaczego lubimy oglądać filmy?

Życie jest przypadkowe, nieuporządkowane. Wydarzenia w nim przeplatają się chaotycznie, często docieramy w ślepy zaułek, z którego musimy wycofać się, szukać nowych dróg i rozwiązań. Bierzemy udział w historii, którą widzimy z własnej perspektywy
i tylko w określonym zakresie. Codzienność wyznacza horyzont zdarzeń: te poza nim są dla nas w danej chwili niedostrzegalne.

Kino pokazuje uporządkowaną opowieść. Jej elementami mogą być przypadek i nieprzewidywalność, ale zaplanowane przez scenarzystę w celu zbudowania akcji. Całość jednak ma sens i zmierza do finału. Film może być odbiciem naszej osobowości,
a z bohaterami możemy utożsamiać się jako z obiektami naszych marzeń i wyobrażeń o sobie lub ludziach z naszego otoczenia.

Dotyczy to zarówno filmów pełnometrażowych, jak i krótkich form oraz reklam. Te ostatnie pokazują w sposób szczególny świat harmonii, by spotęgować nasze marzenie o uczestniczeniu w nim. Metodą do osiągnięcia tego celu jest skorzystanie z obietnicy, że reklamowany produkt lub usługa włączą nas do krainy przewidywalności i zadowolenia.

Uczuciowo o konkrecie

Kiedy rozpoczynamy pracę nad produkcją, pojawia się pierwsze pytanie: o konkret, czyli – o czym będzie opowieść? Klient lub scenarzysta jako pomysłodawcy od razu powinni wiedzieć, co odpowiedzieć na to pytanie. Informacji można udzielić w prostym przekazie, np. „pycha kroczy przed upadkiem”. Ta myśl wiodąca przyświecała choćby producentom ekranizacji historii pary przestępców: Bonnie Parker i Clyde’a Barrowa. Choć film Penna Arthura przedstawia wydarzenia z życia prawdziwej pary przestępców z lat 30., to sednem jego jest właśnie motto: przyjęty stylu życia pociąga za sobą nieuchronne konsekwencje.

Odpowiedzią na pytanie o przesłanie może być też przekaz „nasz towar pomaga utrzymać zdrowie”. Sensem produkcji reklamowej będzie ludzkie dążenie do dbałości o dobry stan organizmu. Produkt będzie głównym bohaterem, a zbudowana wokół niego opowieść będzie wzbudzać u odbiorcy silne uczucia. I tak, jak historia o Bonnie i Clyde obfituje w adekwatne do postaci zwroty akcji, tak przedstawienie danego wyrobu powinno być tożsame z jego cechami i przeznaczeniem.

Przesłanie w scenariuszu

Wyobraźmy sobie, że do naszej firmy zgłasza się producent wody mineralnej. Logujemy się w Stradzie, zapraszamy do naszego grona zleceniodawcę, zakładamy Nowy Projekt i zaczynamy określać przesłanie historii. Jej celem będzie pomoc w zbudowaniu marki na rynku zdrowej żywności. Ktoś zapyta: o czym będzie produkcja? Ktoś odpowie: o wodzie. Błąd! Woda mineralna będzie bohaterką, ale najważniejsze będzie przesłanie: „żyj zdrowo – nasza woda w tym tobie pomoże”. Pojawią się postacie, które zbudują historię wokół naszej bohaterki. Z jednej strony będą one na tyle podobne do przeciętnego widza, żeby mógł się z nimi utożsamić, a z drugiej – pokażą realną poprawę jakości życia w zdrowiu dzięki prezentowanemu produktowi.

Nie pouczaj!

Przesłanie zawarte w prostym, zrozumiałym haśle jest podstawą dobrego scenariusza. Mylenie bohaterów z przesłaniem lub nazbyt skomplikowana myśl przewodnia mogą stać się wadami genetycznymi nowej produkcji. Kolejnym istotnym błędem stanie się pouczanie widza, np.: „masz żyć zdrowo, bo tak jest właściwie”. Każda opowieść, której autor jest przekonany o słuszności przekazu po prostu odstręcza. Pożądana jest argumentacja. To właśnie fabuła powinna być tak skonstruowana, żeby przekonać odbiorcę do tezy, np.: „większość masy człowieka, to woda – jej uzupełnianie produktem o właściwym pH i składzie mineralnym pozwoli utrzymać zdrowie, co przełoży się na dobrostan w wyniku lepszej jakości życia”.

Pisanie scenariusza, określanie przekazu, budowanie bohaterów i przykuwającej uwagę, budzącej emocje widza historii są kluczem do sukcesu. Ten warsztat warto wspierać dobrymi, użytecznymi narzędziami. Zespół Strady stara się dostarczać dobrą technologię
do zarządzania produkcją contentu i wspierać praktyczną wiedzą.

Film

Scenariusz - część 2: o czym? Problem i przesłanie

11 mar 2024

Typewriter

Jedną z głównych funkcji Strady jest wchodzenie w interakcje wszystkich uczestników procesu produkcyjnego. Scenariusz jest jego elementem. Wyobraźmy sobie, jak może wyglądać praca w Stradzie: określanie z zespołem oraz klientem problemu
i przesłania w budowanej historii.

Początkiem jest ustalenie, o czym piszemy? Klient określi potrzebę, być może – wizję. Naszym zadaniem jest wsparcie pomysłu
i wyznaczenie kierunku pracy. Kluczem do sukcesu jest intelektualny i emocjonalny trzon opowieści. Na nim zawisną wszystkie elementy, które zbudują spójny przekaz z przesłaniem.

Dlaczego lubimy oglądać filmy?

Życie jest przypadkowe, nieuporządkowane. Wydarzenia w nim przeplatają się chaotycznie, często docieramy w ślepy zaułek, z którego musimy wycofać się, szukać nowych dróg i rozwiązań. Bierzemy udział w historii, którą widzimy z własnej perspektywy
i tylko w określonym zakresie. Codzienność wyznacza horyzont zdarzeń: te poza nim są dla nas w danej chwili niedostrzegalne.

Kino pokazuje uporządkowaną opowieść. Jej elementami mogą być przypadek i nieprzewidywalność, ale zaplanowane przez scenarzystę w celu zbudowania akcji. Całość jednak ma sens i zmierza do finału. Film może być odbiciem naszej osobowości,
a z bohaterami możemy utożsamiać się jako z obiektami naszych marzeń i wyobrażeń o sobie lub ludziach z naszego otoczenia.

Dotyczy to zarówno filmów pełnometrażowych, jak i krótkich form oraz reklam. Te ostatnie pokazują w sposób szczególny świat harmonii, by spotęgować nasze marzenie o uczestniczeniu w nim. Metodą do osiągnięcia tego celu jest skorzystanie z obietnicy, że reklamowany produkt lub usługa włączą nas do krainy przewidywalności i zadowolenia.

Uczuciowo o konkrecie

Kiedy rozpoczynamy pracę nad produkcją, pojawia się pierwsze pytanie: o konkret, czyli – o czym będzie opowieść? Klient lub scenarzysta jako pomysłodawcy od razu powinni wiedzieć, co odpowiedzieć na to pytanie. Informacji można udzielić w prostym przekazie, np. „pycha kroczy przed upadkiem”. Ta myśl wiodąca przyświecała choćby producentom ekranizacji historii pary przestępców: Bonnie Parker i Clyde’a Barrowa. Choć film Penna Arthura przedstawia wydarzenia z życia prawdziwej pary przestępców z lat 30., to sednem jego jest właśnie motto: przyjęty stylu życia pociąga za sobą nieuchronne konsekwencje.

Odpowiedzią na pytanie o przesłanie może być też przekaz „nasz towar pomaga utrzymać zdrowie”. Sensem produkcji reklamowej będzie ludzkie dążenie do dbałości o dobry stan organizmu. Produkt będzie głównym bohaterem, a zbudowana wokół niego opowieść będzie wzbudzać u odbiorcy silne uczucia. I tak, jak historia o Bonnie i Clyde obfituje w adekwatne do postaci zwroty akcji, tak przedstawienie danego wyrobu powinno być tożsame z jego cechami i przeznaczeniem.

Przesłanie w scenariuszu

Wyobraźmy sobie, że do naszej firmy zgłasza się producent wody mineralnej. Logujemy się w Stradzie, zapraszamy do naszego grona zleceniodawcę, zakładamy Nowy Projekt i zaczynamy określać przesłanie historii. Jej celem będzie pomoc w zbudowaniu marki na rynku zdrowej żywności. Ktoś zapyta: o czym będzie produkcja? Ktoś odpowie: o wodzie. Błąd! Woda mineralna będzie bohaterką, ale najważniejsze będzie przesłanie: „żyj zdrowo – nasza woda w tym tobie pomoże”. Pojawią się postacie, które zbudują historię wokół naszej bohaterki. Z jednej strony będą one na tyle podobne do przeciętnego widza, żeby mógł się z nimi utożsamić, a z drugiej – pokażą realną poprawę jakości życia w zdrowiu dzięki prezentowanemu produktowi.

Nie pouczaj!

Przesłanie zawarte w prostym, zrozumiałym haśle jest podstawą dobrego scenariusza. Mylenie bohaterów z przesłaniem lub nazbyt skomplikowana myśl przewodnia mogą stać się wadami genetycznymi nowej produkcji. Kolejnym istotnym błędem stanie się pouczanie widza, np.: „masz żyć zdrowo, bo tak jest właściwie”. Każda opowieść, której autor jest przekonany o słuszności przekazu po prostu odstręcza. Pożądana jest argumentacja. To właśnie fabuła powinna być tak skonstruowana, żeby przekonać odbiorcę do tezy, np.: „większość masy człowieka, to woda – jej uzupełnianie produktem o właściwym pH i składzie mineralnym pozwoli utrzymać zdrowie, co przełoży się na dobrostan w wyniku lepszej jakości życia”.

Pisanie scenariusza, określanie przekazu, budowanie bohaterów i przykuwającej uwagę, budzącej emocje widza historii są kluczem do sukcesu. Ten warsztat warto wspierać dobrymi, użytecznymi narzędziami. Zespół Strady stara się dostarczać dobrą technologię
do zarządzania produkcją contentu i wspierać praktyczną wiedzą.

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM